reklama

Kto by sa mal viac hanbiť... Česi alebo Slováci.

Meno armády Českej republiky bolo zhanobené. Vojaci špeciálnej jednotky českej vojenskej polície SOG niekoľko krát opustili v boji svojich britských kolegov. Toľko tlačová správa. Nič viac nič menej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)

Nie, tento komentár nebude o tom či SOG zlyhal. Nemám dostatok informácii aby som to posúdil. Zaujal ma však jeden fakt. Velenie českej vojenskej polície navrhuje jednotku rozpustiť. Určite. Ak sa ukáže že jednotka ako celok zlyhala vojenská etika káže postupovať taký to spôsobom. Avšak chcel by som položiť otázku či by nestala za zamyslenie úvaha o tom či by sa Slovensko nemalo hanbiť viac za zlyhanie vlády ktorá oportunisticky dôkaze vyslať naše jednotky do Afganistanu len v prípade že ich bezpečnosť zabezpečí niekto iný, ako Česko za zlyhanie jednej jednotky. Dúfam že mi odpustite tento uštipačný sarkazmus. Ale, ak dôjde k rozpustení SOG, nemali by sme rozpustiť aj mi našu alibistickú vládu? A akým spôsobom by sme mali rozpustiť prezidenta ktorý z titulu svojej ústavnej funkcie by mal dozerať či pravé k takým to zlyhaniam vlády nedochádza.

Vladimír Bednár

Vladimír Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  147
  •  | 
  • Páči sa:  68x

Píšem tento blog od januára 2007. Prvý krát som publikoval v roku 1998 v časopise Apológia (predchodca časopisu Ministerstva obrany - Obrana). Tento blog bol citovaný v odborných a laických médiach na Slovensku (SME, Denník N, Trend, Aktuality.sk a ďalšie) v Iráne, Číne, Česku a Maďarsku. Tento Blog nie je jazykovo korigovaný. Zoznam autorových rubrík:  Ministerstvo obrany SRModernizácia OS SRSpravodajské službyObranné plánovanieBezpečnost. a obranná politikaMedzinárodná politikaIné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu